Niezależna.pl
opisała ciekawe zjawisko.
niezalezna.pl/38683-ujawniamy-ze-stron-ministerstw-znikaja-narodowe-symbole
Otóż ze stron sieciowych ministerstw znika godło państwowe, a pojawiają się kolorowe logotypy, które w większości wypadków wyglądają tak, jakby je zamówiono u projektantów opakowań do prezerwatyw.
niezalezna.pl/38683-ujawniamy-ze-stron-ministerstw-znikaja-narodowe-symbole
Otóż ze stron sieciowych ministerstw znika godło państwowe, a pojawiają się kolorowe logotypy, które w większości wypadków wyglądają tak, jakby je zamówiono u projektantów opakowań do prezerwatyw.
Przypomniałem
sobie natychmiast przez kontrast z tymi dziełami w kolorach mokrych kąpielówek,
wykonanymi przez zasłużonych artystów ludowych Lemingstanu, że każda
australijska instytucja państwowa ma taką samą, standardową identyfikację
wizualną na swoich szyldach, stronach sieciowych, firmówkach, formularzach,
wizytówkach urzędników i wszystkich publikacjach. Otóż wszędzie widnieje tam
prominentnie godło państwowe i napis “Australian Government” standardową
czcionką, a poniżej tą samą czcionką nazwa urzędu lub instytucji. Czarno na
białym, albo biało na ciemnym tle, i nie inaczej. W ten sposób każdy wie na pierwszy rzut oka, gdzie
przyszedł, albo kto do niego pisze.
Zainteresowałem
się, jak też się to reguluje, aby cały australijski biurokratyczny Kosmos był skutecznie
ujednolicony wwizerunku graficznym i natychmiast rozpoznawalny jako taki.
Okazało się,
że rząd federalny, zniesmaczony mnogością logotypów swoich ministerstw, zarządził 10 lat temu, że należy
zaprowadzić ogólnopaństwową identyfikację wizualną, czyli skromne a
rozpoznawalne na pierwszy rzut oka ‘common Government branding’. Miejscowa
Kancelaria Prezesa Rady Ministrow, czyli federalny Department of the Prime
Minister and Cabinet co jakiś czas wydaje chudą broszurkę z obrazkami, która
objaśnia, jakie przy tym obowiązują zasady. I już, cała regulacja.
Obecne Australian Government Branding Guidelines pochodzą z 2009 roku. I nikt nie wydziwia, wszystkie urzędy się do nich stosują.
Obecne Australian Government Branding Guidelines pochodzą z 2009 roku. I nikt nie wydziwia, wszystkie urzędy się do nich stosują.
Ale między Australią a Polską zachodzi jedna
zasadnicza różnica. Mianowicie taka, że żadne australijskie ministerstwo się swojego
godła państwowego nie wstydzi.
1 komentarz:
Następny milowy krok w kierunku kuricy | matrioszka kurica.
Prześlij komentarz