tag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post8817294591075672083..comments2023-08-22T16:15:40.028+02:00Comments on W Temacie Maci, czyli Backup Wiarusa: 249.3 metraStary Wiarushttp://www.blogger.com/profile/01672555061583530522noreply@blogger.comBlogger19125tag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-62009463571216652272010-06-08T13:03:20.957+02:002010-06-08T13:03:20.957+02:00Jest cakiem możliwe, że SW intuicyjnie trafnie wyc...Jest cakiem możliwe, że SW intuicyjnie trafnie wyczuł, iż pies jest pogrzebany w wartości wysokości podanej pilotom z wieży – pytanie: jaką wartość podano pilotom i w jakich jednostkach nadal oczekuje na odpowiedź i zaczyna wyglądać na to, że to wcale nie było QFE.<br /><br />via <a href="http://obczyzna.wordpress.com/2010/04/17/twarde-ladowanie-wiarusa/#comment-2969" rel="nofollow">Twarde Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-50393336704083670452010-04-27T18:37:00.421+02:002010-04-27T18:37:00.421+02:00A ten IRS to oblicza wysokość i dlaczego nie? (sko...A ten IRS to oblicza wysokość i dlaczego nie? (skoro ma żyroskopy, akcelerometry to chyba mógłby???)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-1861272295005394232010-04-22T12:07:44.585+02:002010-04-22T12:07:44.585+02:00Tu jest lista lotnisk obsługiwanych przez TAWS pro...Tu jest lista lotnisk obsługiwanych przez TAWS producenta urządzenia:<br />http://www.uasc.com/documents/support/usable_datums.pdf<br /><br />Lotnisko Siewiernyj ma kod XUBS<br /><br />Sprawdzenie, że kodu XUBS nie ma w powyższym zostawiam jako ćwiczenie.<br /><br />Uwaga: jest tam lotnisko o kodzie URMG i nazwie SEVERNY, jest to lotnisko w Groznym.Mekkhttps://www.blogger.com/profile/00753839787765152120noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-3902476801790333752010-04-22T03:28:06.038+02:002010-04-22T03:28:06.038+02:00W artykule nadal jest błąd. Żeby ta hipoteza miała...W artykule nadal jest błąd. Żeby ta hipoteza miała sens matematyczno-fizyczny Rosjanie musieliby podać liczbę wyższą (czyli QNH = 1025,5 hPa), a pilot musiałby ją zinterpretować błędnie jako QFE. Wyższe ciśnienie jest niżej, czyli pilot/komputer pokładowy odczytując ciśnienie na wysokości lotu w okolicach 994,4 hPa (tyle musiało być 10 metrów nad ziemią, bo 1 metr słupa powietrza odpowiada 0,12 Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-73853641709118917412010-04-19T13:34:03.229+02:002010-04-19T13:34:03.229+02:00http://www.samoloty.pl/index.php/artykuly-lotnicze...http://www.samoloty.pl/index.php/artykuly-lotnicze/5061-analiza-przyczyn-katastrofy-tu-154mAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-76817544823232346462010-04-17T04:46:26.956+02:002010-04-17T04:46:26.956+02:00Nareszcie znalazlem jakas rozsadna dyskusje! Od te...Nareszcie znalazlem jakas rozsadna dyskusje! Od tego badziewia w sieci na temat "conspiracy theory" wlosy staja demba. Co do TAWS czy EGWPS to jestem przekonany, ze w czasie ostatniej fazy lotu, czyli Final Approach, system ten zostaje automatycznie wylaczony/wyciszony po przekroczeniu DH i Aircraft Landing Configuration. <br />Ale ja o czyms innym. W zwiazku z ostatnia konferencjia jerzyk07https://www.blogger.com/profile/13565719291428103789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-33277984801320335882010-04-17T02:36:04.467+02:002010-04-17T02:36:04.467+02:00Anonimowy pisze...
Wpisując QNF jako QNH otrzymam...Anonimowy pisze...<br /><br />Wpisując QNF jako QNH otrzymamy zaniżone a nie zawyżone wskazania wysokościomierza<br /><br />via <a href="http://staryw.blogspot.com/2010/04/czterdzieesci-szesci-po-metra.html?showComment=1271459953391#c5144469613310451219" rel="nofollow">W Temacie Maci, czyli Backup Wiarusa: Czterdzieści sześć i pół metra</a>.<br /><br /><b>Też tak to rozumiem.</b>Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-51444696133104512192010-04-17T01:19:13.391+02:002010-04-17T01:19:13.391+02:00Wpisując QNF jako QNH otrzymamy zaniżone a nie zaw...Wpisując QNF jako QNH otrzymamy zaniżone a nie zawyżone wskazania wysokościomierza. Na płycie lotniska otrzymł wskazanie 0ft a przy prawidłowo wprowadzonym QNH miałby 830ft. Wskazanie było niższe niż prawidłowe. Pilot myśląc że leci np 1850ft nad poziomem morza (1000ft nad poziomem lotniska) w rzeczywistości leciał wyżej bo 1850ft nad poziomem lotniska. Tak to rozumiemAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-56966460081134796542010-04-17T01:03:00.307+02:002010-04-17T01:03:00.307+02:00Eee, to ja mam lepszą ilustrację niż te Jaśnie Pań...Eee, to ja mam lepszą ilustrację niż te Jaśnie Pańskie kalkulatorki<br /><br />http://obczyzna.wordpress.com/2010/04/14/zamglone/#comment-2885Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-8631557415678350592010-04-17T00:56:52.928+02:002010-04-17T00:56:52.928+02:00Szanowny Wiarusie,
Wygląda to nie tylko na Jaśnie...Szanowny Wiarusie,<br /><br />Wygląda to nie tylko na Jaśnie Pańską<br />pomyłkę w wyliczeniach, co wypunktował <a href="http://wtemaciemaci.salon24.pl/171559,czterdziesci-szesc-i-pol-metra#comment_2432361" rel="nofollow">Kowalski</a><br /><br />ale w dodatku po otrzymaniu QNF zamiast QNH otrzymujemy <a href="http://obczyzna.wordpress.com/2010/04/14/zamglone/#comment-2885" rel="nofollow">altitudeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-86636016428557896932010-04-16T21:46:23.624+02:002010-04-16T21:46:23.624+02:00Hmmm ... nie Tuska, lecz Putina.
TojesttoHmmm ... nie Tuska, lecz Putina.<br /><br />TojesttoAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-31937740846586780482010-04-16T17:39:48.233+02:002010-04-16T17:39:48.233+02:00Ciesze sie, ze tu zagladasz, Wiarusie.
Odpowiedz r...Ciesze sie, ze tu zagladasz, Wiarusie.<br />Odpowiedz rozrosla sie do rozmiarow kolejnego wpisu.<br />http://lista-obecnosci.blogspot.com/2010/04/przyczyny-katastrofy.html<br /><br />Jeszcze jedno. Podobno ten sam samolot z ta sama zaloga zawiozl Tuska na to samo lotnisko kilka dni wczesniej. I co, piloci nie dogadali sie za pierwszym razem z obsluga lotniska co do systemu pomiaru cisnienia?<br /viilohttps://www.blogger.com/profile/01881278477289331908noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-46669058032837356972010-04-16T16:07:57.075+02:002010-04-16T16:07:57.075+02:00Nie.
Zablokowane rurki Pitota dałyby znać o sobi...Nie. <br /><br />Zablokowane rurki Pitota dałyby znać o sobie już wcześniej. Poza tym krytyczną rolę w wypadku odegrał błędny odczyt wysokości, a nie szybkości. Rurki Pitota są czujnikami prędkościi, nie wysokości. Nie ma żadnej sugestii, że samolot spadł, bo stracił prędkość - przeciwnie, samolot uderzył w drzewa, a następnie we wznoszący się grunt, z dużą szybkością, o czym świadczy wygląd SWnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-22412640443759123972010-04-16T15:41:01.683+02:002010-04-16T15:41:01.683+02:00A rurki pitota? czy ich zablokowanie mogło mieć wp...A rurki pitota? czy ich zablokowanie mogło mieć wpływ na odczyt wysokościomierzy?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-26350255277119649242010-04-16T14:26:55.140+02:002010-04-16T14:26:55.140+02:00viilo - dlaczego mam nie zaglądać? Zaglądam, nawet...<b>viilo</b> - dlaczego mam nie zaglądać? Zaglądam, nawet względnie często, osobiście też edytuję<br /><br /><b>obczyzna</b> - dopraszam się łaski Jaśnie Pana, ale ja, zwykły mużyk, komentowałem byłem na gorąco, i wypsło mi się te 250m jeszcze zanim mi się chciało porządnie poszukać wyspecjalizowanych kalkulatorów lotniczych, między innymi do przeliczania różnicy ciśnień na wysokość, i porządnie Stary Wiarushttps://www.blogger.com/profile/01672555061583530522noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-27400154127948327662010-04-16T13:46:11.603+02:002010-04-16T13:46:11.603+02:00Juz rozumiem, Stary Wiarus nigdy tu nie zagląda :)...Juz rozumiem, Stary Wiarus nigdy tu nie zagląda :)))))))viilohttps://www.blogger.com/profile/01881278477289331908noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-29284146555731761352010-04-16T13:42:55.626+02:002010-04-16T13:42:55.626+02:00W takim razie bylaby to pierwsza w swiecie katastr...W takim razie bylaby to pierwsza w swiecie katastrofa samolotu z zainstalowanym systemem TAWS. Dosc niezwykle.<br />Przed progiem pasa startowego byla obnizenie terenu (20 - 30 m), a nastepnie wzgorek.<br /><br />Znasz to forum?<br />http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/24626-2010_04_10_tu_154_samolot_prezydenta_rp_rozbil_sie_pod_smolenskiem-31.html<br />Pogadajviilohttps://www.blogger.com/profile/01881278477289331908noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-14518793932088759282010-04-16T12:45:44.112+02:002010-04-16T12:45:44.112+02:00Przepraszam uprzejmie, ale miało być 250 metrów ró...Przepraszam uprzejmie, ale miało być 250 metrów różnicy:<br /><i>Smoleńsk-Siewiernyj leży 820 stóp / 250 metrów nad poziomem morza. W momencie wypadku, QNH dla lotniska Smoleńsk-Siewiernyj (kod ICAO: XUBS) wynosiło 1025 hPa, QFE 995 hPa.<br /><br />via <a href="http://staryw.blogspot.com/2010/04/brzytwa-ockhama-elektronika-pokadowa.html" rel="nofollow">W Temacie Maci, czyli Backup Wiarusa: Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2528831288319495616.post-88590801311576195082010-04-16T12:01:02.995+02:002010-04-16T12:01:02.995+02:00Co Pan sądzi o takiej tezie:
http://jan.cwiecek.sa...Co Pan sądzi o takiej tezie:<br />http://jan.cwiecek.salon24.pl/171557,zabawa-z-ndb-przyczyna-katastrofy<br />Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!Anonymousnoreply@blogger.com